«Із любов`ю до батьків та Батьківщини»
Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку

Прокудіна Ганна Василівна
Дошкільний навчальний заклад №229 (ясла – садок)
комбінованого типу №229 «Дніпряночка»
Запорізької міської ради Запорізької області

Мета:
- Закріплювати знання дітей про твори В. О. Сухомлинського, їх моральну цінність;
- Формувати уявлення про сім`ю - людей, які живуть разом, люблять та турбуються один про одного;
- Підвести дітей до усвідомлення того, що справжня любов виражається у діях, а не в словах;
- Активізувати образне та аналітичне мислення, пам `ять, увагу;
- Розвивати зв`язне мовлення та вміння давати чіткі відповіді на запитання,підбирати епітети та слова-родичі;
- Вчити шанувати своїх батьків та членів родини;
- Виховувати почуття любові до своєї домівки, рідного міста, Батьківщини.

Матеріали та обладнання:
- Слайди - ілюстрації,
- Макет дерева з фотографіями рідних дітей групи;
- Іграшкова квітка;
- Пазли - фото Запоріжжя;
- Бісер, пензлі, клей,серветка, клейонка;
- Паперова квітка.

Попередня робота:
- Читання творів В Сухомлинського, бесіда за змістом;
- Ознайомлення з видатними місцями Запоріжжя;
- Виготовлення родовідного дерева спільно з батьками;
- Вивчення народних прислів`їв ;
- Малювання на тему «Моя сім` я»;
- Вирізування паперової квітки;
- Формування навичок роботи з бісером у техніці «аплікація».

Використана література:
1.Базовий компонент дошкільної освіти/ Богуш А.М., Біленька Г.В., Богініч О.Л. та ін. – К: Видавництво, 2012.- 26 с.
2. Дитина в дошкільні роки. Комплексна додаткова освітня програма. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист №1/11 – 11178 від 8 грудня 2010 року).
3. Інструктивно – методичні рекомендації «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015 – 2015 навчальному році» (лист МОН України від 20.05. 2015 р. №1/9 – 614.
4. Концепція національно патріотичного виховання дітей та молоді (додаток до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. №641.
5. Лозинська С.Ф. Українське народознавство дітям дошкільного віку. Рекомендовано міністерством освіти і наук України. – Львів: Оріяна – Нова, 2008.

Хід заняття.

Вихователь:
- Діти, сьогодні у нас з вами незвичайне заняття. Ми будемо розмовляти про тата і маму, про родину, про рідну неньку Україну. Ми з вами народились і живемо на чудовій, багатій, мальовничій землі - нашій славній Україні. Тут жили наші діди, прадіди, тут живуть наші батьки, тут корені роду українського, що сягають сивої давнини. І де б ми не були, скрізь чуємо поклик рідної землі.

Найріднішими і найближчими для нас є мама і тато. Вони подарували нам життя. Як ви гадаєте, діти, їх потрібно любити і шанувати? Авжеж, мама і тато-найрідніші для кожного люди, яких потрібно любити і шанувати.

-А зараз подивіться на екран. Чий портрет ви бачите? (показ відео слайдів на мультимедійному екрані).

-Так, це Василь Олександрович Сухомлинський. Він написав багато чудових оповідань для дітлахів. Пригадайте з якими його творами ми вже знайомі? А щоб вам було легше, я підготувала невеликі підказочки - дивіться на екран. (на екрані по черзі з` являються слайди - ілюстрації до творів: «Сьома дочка»,«Квітка сонця», «Чому кажуть дякую», «Суниці для Наталіі», «Сива волосинка»,«Ледача подушка» та інші).

-Діти, як ви гадаєте, чому у людей з `являється сиве волосся?

-А хто може нам нагадати, що побачив Михайлик у косі матері?

-А чому з `явилась ця волосинка?

-А зараз поміркуйте і скажіть: чого не можна робити, щоб у ваших рідних не з `являлось сиве волосся ?

-А що потрібно робити щоб ваші близькі люди не сивіли?

-Молодці! Давайте разом згадаємо хороші слова про маму і тата, розповімо які вони?

Дидактична вправа «Який? Яка?» (з квіткою по колу).
Вихователь пропонує дітям підібрати слова - епітети про своїх рідних (мама: ласкава, добра, чуйна, щедра, тендітна, мила, лагідна, світлоока, весела; тато: сильний,чуйний, добрий, відповідальний, розумний, сміливий, працьовитий. З кожним словом квітка передається по колу наступній дитині.)

-Добре. А якщо у вас такі гарні батьки, що ви маєте для них робити ? Так, піклуватися та допомагати. Зараз перевіримо.

Дидактична вправа «Проблемні ситуації»

1.Мама захворіла.

2.У тата поганий настрій.

3.Бабуся відпочиває.

4.Дідусь ремонтує машину.

5.Маленька сестричка плаче,а мама зайнята?

- Що ж, піклуватись ви вмієте, а чи допомагати вмієте?

Дидактична гра «Відгадай, що я роблю вдома ?» (показ дій без слів).

Діти встають у коло і обирають лічилочкою першого гравця. Гравець, якого вибрали, стає у центрі і імітуючими рухами показує дії - як він допомагає вдома: миє підлогу, посуд, прасує, поливає квіти, допомагає прати, користується самостійно вдягається тощо.

-Молодці! І як, ви вважаєте, у чому проявляється справжня любов: у словах чи в діях?

-Діти, це дуже добре, що ви маєте хороші сім` ї. Ви щасливі діти, у ваших сім` ях люблять один одного, весело та дружно живуть усі разом. Головне, щоб у сім`ї завжди панували мир, дружба, повага та любов. Сім`я може бути і маленькою: лише мама і дитина, але якщо вони люблять один одного - це вже справжня сім`я.

-А хто живе у ваших сім`ях? Розкажіть нам.

-А як можна сказати про рідних ласкаво?

Дидактична вправа «Скажи ласкаво».

Вихователь пропонує назвати своїх рідних ласкаво:

1.Мама - матуся, ненька, матусенька, мамочка тощо.

2.Тато - таточко, батько, татусь та інші.

3.Бабця - бабуся, бабуня та інші.

-Дуже добре, а хто хоче розповісти про своїх рідних трішки більше? Дивіться, в нас є чудове дерево з фотографіями ваших батьків. Які вони всі гарні! Розкажіть про них, а ми з цікавістю послухаємо (розповіді дітей про своїх рідних).

-Гарно розповідали, але я бачу ви втомились, то давайте відпочинемо.

Фізкультурна хвилинка «Дружна родина».

Славний таточко у Нати, (руки вперед)
У футбол він любить грати
Він ногою м`яч впинає (імітація гри у футбол)
М`ячик вгору підлітає (руки вгору).
А матусенька у Ані (руки вперед)
Любить грати на баяні (імітація гри на баяні)
Пальці в мами дуже спритні,
Відбивають чітко ритми.
Вихідні лишень настали (руки в боки)
Сіли в поїзд і помчали (переступають з ноги на ногу).
Поїзд мчить нас швидко, швидко,
За вікном нам гори видко (руки вгору).
Тато, мамочка і дітки
До бабусі в гості їдуть.
Навкруги чудова днина (малюють коло руками)
Веселиться вся родина (сміються).

Вихователь:
- Молодці! А зараз пропоную згадати прислів` я про родину (діти називають).

- Отже, діти, як ви розумієте: що ж таке сім `я?

- Добре, а чи ви знаєте хто кому доводиться?

Дидактична гра «Хто, кому та ким доводиться»
1.Твоєму татові він тато, а тобі хто?
2.Матусі вона рідна сестра, а тобі хто?
3.Твоєму татові вона дружина,а тобі хто?
4.Хто ти для бабусі?
5.Хто ти для свого братика?
6.Хто ти для матусі?


- Молодці, добре попрацювали. У народі кажуть, що людина без Батьківщини, що пташка без гніздечка, а що для вас є Батьківщина? (відповіді дітей).

- Так, це земля наших батьків, це місце де ми народилися, це Україна, це Запоріжжя. Ось послухайте, як про це сказано у вірші (дитина читає вірш «Батьківщина»).

- Знаєте ви що таке Батьківщина?
Батьківщина - це ліс осінній,
Це домівка твоя і школа,
І гаряче сонячне коло.
Батьківщина це труд і свято,
Батьківщина - це мама і тато,
Це твої найщиріші друзі,
І бджола у весняному лузі.
Батьківщина - це рідна мова,
Це дотримане чесне слово!

Вихователь:
- Чим славиться Україна?
-Які державні символи ви знаєте?
- Що вони символізують?
- Яке головне місто України?
-А хто знає, чому Запоріжжя має таку назву?
-А ось і герб нашого міста, що він символізує?

(по черзі на екрані з`являються слайди-відповіді).

- Зараз я пропоную вам переглянути відео кліп про наше місто (на екрані в музичному супроводі з`являються слайди із зображенням визначних місць Запоріжжя).

- Сподобалось? Гарне місто в нас?

- А зараз давайте трохи пограємо. Я пропоную скласти із частин пазлів цілі картинки визначних місць нашого міста Запоріжжя, а потім розповісти про них.

Дидактична гра «Склади картинку» (зображення видатних місць Запоріжжя).

Вихователь пропонує дітям поділитися на чотири команди, обрати свого капітана та зайняти своє місце за окремим столиком з підготовленим зразком та розрізними картинками. За командою вихователя всі починають працювати. Коли команда все виконає, діти піднімають руки, а капітани розповідають про те видатне місце Запоріжжя, яке вони склали.

- Добре. Діти, що нового ви сьогодні дізналися? Чому навчилися? Що сподобалося?

- На завершення заняття я пропоную виготовити аплікацію «Квітка мрії», вкладаючи у свою роботу тепло думок про членів вашої родини. І обов`язково загадати бажання.

- А зараз розімнемо наші пальчики.

Пальчикова гімнастика «Хто живе в моїй родині?»

1,2,3,4-хто живе в моїй квартирі (кулачки зжимати - розжимати, плечі підняти)

1,2,3,4,5,- буду легко рахувати (рахує вказівним пальчиком)

Тато, мама, брат, сестра, мій цвіркун і я (загинати пальці)

Ось і вся моя сім` я ! (руки в сторони).

- Добре, давайте згадаємо як потрібно працювати. Вихователь нагадує дітям правила роботи з бісером.

Діти працюють під музичний супровід, прикрашають кольорові квіточки бісером. Вихователь допомагає, заохочує, запитує про що мріють діти.

- Діти, ви молодці! Дуже гарні роботи у вас вийшли. І я, сподіваюсь, що всі ваші мрії здійсняться, а сьогодні ввечері, коли ви будете дарувати квіточку рідній людині, обов`язково поцілуєте і скажете як ви її любите!

Я всім вам дякую, заняття закінчено.

Кiлькiсть переглядiв: 5213

Фотогалерея

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license

Дата останньої зміни 27 Березня 2024

Цей сайт безкоштовний!