Спортивне свято «Козацькі розваги»
для дітей старшої групи
Виконавець: музичний керівник: Петрушина Тетяна Олександрівна,
керівник гуртка:Білоконенко Олена Миколаївна,
інструктор з фізичного виховання :Давидов Сергій Михайлович,
Дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) № 94 «Перлина»
Мета: Ознайомити дітей з історією Запорізького козацтва;
Створити атмосферу свята та прояв позитивних емоцій;
Сприяти фізичному розвитку дошкільників;
Виховувати колективізм, сміливість, рішучість, моральні та естетичні почуття.
Обладнання: спортивний інвентар ( гімнастичні палиці, обручи, мати, наклонна дошка, куби, м ячи, канат)
Учасники: діти старших груп, вихователі, інструктор з фізичного виховання, музичні керівники.
Дійство проходить у музичній залі. Зала вбрана в зимову декорацію. У центрі зали - хата. Двері в хаті відчинені, у світлиці сидять дівчата і Солоха. До зали заходить інструктор з фізичного виховання, він б’є в барабан і до нього збігаються хлопці одягнені в шаровари.
Хлопці: Здоров, пане отамане!
Отаман: Здорові були козаки!
Хлопці: Що трапилось?
Отаман: Біда у нас!
Хлопці: О! Яка біда?
Отаман: Бусурмани на нас сунуть.
Хлопці: Оце, так! То що будемо робити?
Отаман: Сідайте, думу будемо думати!
( Хлопці сідають. З хати виходить Солоха )
Солоха: Що трапилось пане отамане?!
Отаман: Та бусурмани на нас сунуть!
Солоха: То нехай собі йдуть, а ми їх будемо піснями і танцями стрічати, варениками пригощати, щоб дівчат наших не крали. (Звертається до дівчат)
- А ну дівчата, виходьте! Досить сидіти сумувати, пора пісні співати, та танцювати.
Дівчата танцюють хоровод «Зимонька».
(До зали забігають бусурмани. Дівчата верещать)
1й бусурман: Ага, ось де вони! Хапай їх!
2й бусурман: Зараз ми їх в полон візьмемо!
3й бусурман: Та нащо нам усі, ми виберемо саму найгарнішу.
(Бусурмани забирають Галю.)
Дівчата: Вкрали, вкрали! Ой, лишенько!
Отаман: Ось вам і біда. Козачку Галю вкрали.
Отаман: Треба її визволяти з полону. Ви готові?
Козачата: Так!
Отаман: У похід треба збиратися!
Солоха: Так у похід треба брати самих сміливих, відважних, кмітливих.
Отаман: Авжеж!
Солоха: Я знаю, що козак повинен вміти їздити на конях, влучно стріляти.
Отаман: Так! Мої козаки, все це вміють! А - ну, козаки по куреням шикуйся!
1-й курінь: «Орли»
- Батьки орли, а ми орлята,
народилися, щоб перемагати!
2-й курінь: «Дружба»
-Друг другу завжди допоможе,
Значить мир на землі переможе!
Солоха: Але перед тим як змагатися, хіба не треба розім’яти м’язи?
Отаман: Треба! Зараз ми з козаками зробимо розминку.
Бусурмани: Та скільки б ви не розминалися, вам нас не здолати.
Отаман: А це ми зараз перевіримо!
Проходить розминка.
Солоха: А скажи мені атамане, чи повинні козаки вправно управлятися з конем?
Отаман: Авжеж. І зараз ми це продемонструємо.
Солоха: А що для цього треба?
Отаман: Дві команди.
1 естафета: « Наїзник» («верхи на коні» треба збити м’яч)
Солоха: Вправні та хуткі наші козаки, але і дівчата наші теж кмітливі, дуже вправно вміють вінки плести.
Отаман: Зараз ми це перевіримо
2 естафета: «Віночок» (обруч по черзі у коло)
Солоха: А тепер ми перевіримо, чи вміють козаки хутко вдягатися?
Отаман: То що, козаки, продемонструємо тітці Солосі, як ми хутко вдягаємося.
Козаки: Так!
3 естафета: «Вдягни козака»
(зав’язати кушак та вдягнути сорочку , оббігаючи пригради)
Солоха: Молодці козаки!
Отаман: А зараз я перевірю дівчат, чи вміють вони прати білизну?
Дівчата: Вміємо!
4 естафета: «Велике прання» (принести та розвішати одежу)
Отаман: Тепер і я бачу що наші дівчата дуже хазяйновиті.
Солоха: Щоб врятувати Галю, треба великий шлях подолати, а шлях цей довгий, та небезпечний. Усе вгору та вгору.
Отаман: Та нам, ніяка гора не страшна.
Діти виконують пісню «Гора»
Отаман: Треба вам вежу збудувати
Солоха: А навіщо вам ту вежу будувати?
Отаман: Щоб бачити що ворог суне.
5 естафета: «Збудувати вежу» (кто швидше з кубиків збере)
Солоха: Пане отаман, чи ви бува не втомилися?
Отаман: Втомилися!
Солоха: Тоді час перепочити, а дівчата вам смачного борщу зварять.
Отаман: От і добре, сідайте козаки та відпочиньте!
6 естафета: «Варимо борщ»
(дівчатка наповнюють потрібними продуктами котел та «запалюють вогнище»)
Солоха: Дуже смачний борщ дівчата зварили, а ну скуштуй пане отаман.
Отаман: (куштує борщ). Дуже смачний, дякую вам дівчата! Пообідали, підкріпилися. А тепер козаки, будемо силою мірятися.
7 естафета: «Лава на лаву»
(хлопчики встають проти команд ,чия швидше виб’є за коло)
Отаман: А зараз ми виявимо, в якому коші, самі сильні козаки.
8 естафета: «Силачі»(перетягни канат)
Солоха: Наші козаки молодці. Сьогодні вони показали свою силу, відвагу, кмітливість та вправність.
Отаман: А тепер час брати фортецю бусурманську. А хто це зробить швидше, ми зараз і подивимось.
9 естафета: «Фортеця»
(лінія перешкод з використанням наклоної дошки:обов’язкова страховка дорослих!!!)
Отаман: Ну що, фортецю взяли?
Козаки: Взяли!
Отаман: А тепер, будемо бусурманів в полон брати.
Бусурмани: Не треба! Ми бачимо що ви сильніші, сміливіші, вправніші і кмітливіші. Забирайте свою Галю. (Виводять Галю).
Галя: Дякую вам, що ви мене з полону визволили.(кланяється)
Солоха: Молодці козаки і козачки, всі були дуже вправні, а хто з вас був найкращий, ми зараз дізнаємося у нашого шановного журі.
Отаман: Так, слово надається журі.
( журі оголошує результати змагань та переможця)
Нагородження команд
Солоха: Ой, я геть забула що в мене вареники в печі стоять, з картопелькою та цибулькою, смачні. Я часу не гаяла до зустрічі з гостями готувалася.
(Солоха виносить вареники і пригощає дітей і гостей).
Солоха: Пригощайтеся гості дорогенькі. Смачного.