Фольклорне свято: «Ми - діти України»
(Сценарій для дітей дошкільного віку)

Мета:Формувати уявлення про історію та культуру українського народу, вчити спільно виконувати танцювальні та ігрові рухи , активно відкликатися на відтворення національних мелодій , вміти взаємодіяти з дорослими, перейматися емоціями й почуттями. Прищеплювати любов та повагу до витоків національної культури.

Наочне обладнання: піаніно, магнітофон, дитячі музичні інструменти,диск з записами інструментальної музики.

Оформлення зали: для центральної стіни – віконечко, рушничок, вінок зі стрічками, піч з елементами побуту української хати( горщики, мисничок, низки цибулі , часнику, перцю , початків кукурудзи, тощо), дитячі малюнки сорочки з національним орнаментом.

Матеріали та атрибути: коп’я- 6 шт., стрічки- 10 шт., канат зі стрічкою посередині-1, українські національні костюми- 16 шт. комплектів, стрічка з квітами-12 шт, віночки-1шт., свічка, дитячі рушнички- 6 шт.,коромисло,чоботи- пара.

Музичний репертуар:
-«Козацький марш»- музика Андрія Черняка
-Пісня «Зима» музика і слова Ж.Калюжної
-Пісня «Запорізькі діти», слова Г. Лютого
-Пісня «Україно-ненько»- народна
-Пісня « Грицю-Грицю»- народна
-Пісня «Ти ж казала в понеділок»- народна
-Пісня « Як у нас на Україні» К. Бужинської
-Танок «Гопак» , музика народна
-Танок з рушниками, пісня « Рідна мати моя» ,
слова А. Малишка, музика П. Майбороди
-Танок з коромислами, пісня « Несе Галя воду» ,
народна музика в обробці В. Маренича
-Танок –пісня «Ну-мо, друзі, у танок», слова Т. Волгіної, музика А. Філіпенка
-Гра « Ой, гоп , свічечко» - журнал «Дошкільне виховання» № 3 ,1989р.
- Гра з чоботами- віночок народних пісен

Звучить козацький марш

Діти заходять до зали, хлопці з коп’ями, дівчата зі стрічками. Сідають на місця.

Ведуча: Добрий вечір, шановна родина!

Щиро вітаємо вас з вечорницями!

Пора вечорниць – довгі осінні та зимові вечори, коли молодь і діти збиралися разом у чиїйсь хатині, кожен за якимось рукоділлям. Дівчата вишивали, пряли, хлопці майстрували предмети домашнього вжитку. Мами та бабусі разом з дітками виготовляли ляльки- обереги, мотаючи їх з різних клаптиків та оздоблюючи їх мереживом, стрічечками. Щоб робота йшла веселіше, на вечорницях грали, співали, танцювали, жартували.

Пісня « Зима»- мол.гр.

1.Ось і зимонька прийшла
І сніжок нам принесла
Ля-ля ля, ля- ля-ля
І сніжок нам принесла.

2.А сніжок летить, летить
І його не зупинить
Ля-ля-ля, Ля-ля-ля
І його не зупинить

Ведуча: У давнину українських діточок називали козачатами. А ви знаєте чому?

(Відповідь дітей)
Колись на нашому острові Хортиця було велике населення козаків. А чи знаєте хто такі козаки?

Діти: - козаки- це добрі люди,
-козаки- це вільні люди,
-козаки- безстрашні люди,
-козаки- борці за волю,
за народну славну долю!

Звучить пісня « Запорізькі діти»- ст. гр.

1.Як у нашому садочку
Виростають квіти,
То не квіти , а маленькі
Запорізькі діти.

Приспів:
Всміхається сонце
З високого неба,
Любі діти, добрі діти ,
Таких нам і треба.

2.А хлопчики , як соколи,
Горять поясочки,
А дівчата мов троянди,
Коси у віночках.

Приспів.

Назар: Вірш «Як ти любиш Україну» М. Познанської
Як ти любиш Україну
Мій маленький друже?
Нашу рідну Україну
Люблю дуже, дуже.
З Україною нікого
В світі не боюся,
І щоранку я до Бога
За неї молюся.
Щоб була щаслива дуже,
Щоб була багата.
Я її люблю так дуже -
Як маму і тата.

Пісня «Україно, ненько»

1. Україно-ненько
Ти моє серденько
Як ми тебе любимо
Хоч ми ще маленькі.

2. Вік тебе любити
Серцю не тужити
Хто тебе забуде
Вороття не буде.

3. Вороття не буде
До рідної хати
Де тебе зродила
Українка-мати.

4. Україно-ненько
Любий , рідний краю
Золотої доленьки
Ми тобі бажаємо.

Після пісні хлопці залишаються, а дівчата сідають

Дитина: Ви- музики,грайте,
А ви, люди – чуйте:
Старі, малі по домах,
Молоді танцюють!

Танок«Гопак» (діти ст.групи)

Козак: Гарно ви танцюєте, а силу добру маєте? Давайте поміряємося силою.

Гра «Перетягни канат»- спочатку команди хлопчиків , а потім хлопчиків та тат.

Ведуча:( виходить зі свічкою) Люблю я ці вечорниці, бо запалювали свічки і їх вогник звеселяв молодь і працювати було веселіше.

Вірш «У руці горіла свічка»

У руці горіла свічка
Вогником маленьким,
Все світилось, усміхалось
Пісням веселеньким.

Гра «Ой, гоп, свічечко!» під супровід української народної інструментальної музики

Ведуча:Ой, гоп, свічечко-невеличенько,
Коло тебе танцювали.
Доки тебе не спіймали. Гоп!

Ведуча: Дівчата запалювали свічки і розповідали їй свої мрії, на якому бажанні свічка сильніше спалахне – це означає, що мрія здійсниться.

А ви знаєте, що свічка допомагала дівчатам вишивати. Для дівчаток на рушниках вишивали квіти. З ранку дівчата вмивалися росою й витиралися цими рушниками, які називалися росяничками. А для хлопчиків рушнички називалися грайликами, і оздоблювали їх квітами чорнобривців, аби хлопці не забували рідну матір та батьківський дім.

Міра - : Вишивала мама
Рушники для доні
Нитки підбирала
Чорні та червоні.
Нехай буде щастя,
Нехай буде доля,
Щоб була щаслива
Люба моя доня.
І лягали квіти
Ніжними стежками,
Півники співали
Дзвінко голосами.
Хай буде щаслива
Доніна дорога,
Щоби не забула
Рідного порога.

«Танок з рушниками»- дівчатка

Ведуча: Бачите батьки, які наші дівчатка файні. Ну що, продовжуємо працювати та веселитися. Зараз перевіримо, чи спритні та моторні в нас діти.

Гра «Перемотай нитки»-хто швидше намотає нитки однакової довжини( спочатку дівчата намотують пряжу на руки хлопчиків а потім мами)

Ведуча: А ну , хлопці даваймо покажемо, як ми вміємо співати та грати на різних музичних інструментах.

Пісня «Ну-мо, друзі – у танок»(мол.група)

1.Балалайка є в Бориса,
Ти заграй нам , не барися!
Трень-брень дивина
Обірвалася струна!

2. Гарна скрипка у Івася,
Ти заграй, Івась, не гайся,
Ля-ля раптом хрусь!
Поламав смичок Івась.

3. Та знайшлись у Льоші й Тані
Гарні ложки дерев’яні
Чок-чок, чоки-чок!
Ну-мо , друзі, у танок!

Ведуча: Молодці, наші музики. А ви знаєте, що у давнину дівчата носили воду із криниці на коромислах, а хлопці до них загравали. Давайте подивимось, як це було.

«Танок з коромислом» (Даша П. та Ваня П.)

Ведуча: Бачити які в нас парубки, допомагають дівчатам, але в нас є ледачий Гриць. Подивіться на нього.

Інсценіровка пісні «Грицю, Грицю до роботи» ( Назар, Настя і Міра)

- Грицю, Грицю до роботи.
- В Гриця порвані чоботи.
- Грицю, Грицю до телят!
- В Гриця ніженьки болять.
- Грицю, Грицю, молотити.
- Гриць не здужає робити.
- Грицю, Грицю, рубай дров
- Кахи-кахи, нездоров.
- Грицю, Грицю, роби хліб
- Кахи, кахи, щось охріп.
- Грицю, Грицю, до Марусі!
- Зараз, зараз уберуся.

Гриць: Це я так жартую. Ось, подивіться, який я стілець змайстрував, давайте з ним пограємось.

Гра зі стільцем під супровід українських мелодій-хто швидше сяде на стілець при закінченні мелодії

Дитина: Пісня в праці помагає

Пісня в горі звеселяє,
Пісня радість нам приносить
Наше серце пісні просить.

Пісня «Ти казала в понеділок» (ст.група)

Хлопчик: Ось у мене черевики,
Щоб ходили до музики
І щоб ноги тупотіли
І ніколи не боліли.

«Гра з чоботами»-хто швидше взує чоботи при зупинці мелодії та зробить декілька танцювальних рухів.

Козак: Як гарно співаєте – справжні козачата. Я вам бажаю:
Щоб хлопчики – козачки
Були міцними, як дубки!
А дівчата – ластівки ,
Як червоні ягідки.
Будьте багаті - як земля, веселі - як весна, здорові - як вода!

Звучить пісня «По дорозі жук- жук»(мол.група)

1.По дорозі жук-жук
По дорозі чорний.
Подивися ,дівчинонько,
Який я моторний.

2.По дорозі галка
По дорозі чорна
Подивися, козаченько,
Яка я моторна.

Ведуча: Україна- квітуча, гарна, багата країна. Ми віримо, що кожній людині, кожній дитині в ній добре жити, працювати,радіти. Ми віримо в мирне майбутнє нашої країни.

Дорослі разом з дітьми співають пісню: «Як у нас на Україні»

1.Мріє росточок явором стати
Пташка маленька в небі літати
Вірить у диво кожна людина
Вірить матуся у доньку і сина.

Приспів: Хай живе, хай живе- надія
Хай земля, хай земля-радіє
Хай печаль серце обминає
І добро всіх людей єднає.

2. Ночі вишневі , зоряні тиші
Вітер блакитно небо колише
Ми збережемо нашу єдину
Рідну країну, славну родину.

Приспів.

Ведуча: Ось так весело і корисно проводили час наші предки. Сподіваємося, що вас, шановні батьки, не залишили байдужими добрі українські традиції.

Список використаної літератури
1.Вітлугіна Н. Музичне виховання в дитячому садку. Київ. Вища школа. –1978.
2.Гураш Л. Відчути і збагнути: теорія і методика. Київ // Дошкільне виховання. – 2002.
3.Дорошенко Т. Розвиток творчих здібностей на заняттях музики: методичні рекомендації. Київ // Початкова школа. 2001 - №4. – с.34-37.
4.Дронова О. Чистова Т. Під звуки музики: методичні рекомендації. Київ /Дошкільне виховання. – 1997- №7. - ст.6-7.
5.Луцак Н. Народні ігри як засіб збагачення дитячої лексики “Дрібу, дрібу,дрібушечки”: методичні рекомендації. Київ // Дошкільне виховання. – 1999- №4. – ст. 5-7.


Кiлькiсть переглядiв: 4882

Фотогалерея

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license

Дата останньої зміни 27 Березня 2024

Цей сайт безкоштовний!