КОНСПЕКТИ
ЦИКЛУ ЗАНЯТЬ
«МОЯ КРАЇНА - УКРАЇНА»
ДЛЯ ДІТЕЙ 4 РОКУ ЖИТТЯ

Конспекти підготувала:
Ільїна Л.С., вихователь,ДНЗ № 160 «Журавлик»

Конспект заняття в молодшій групі.

Тема: Український віночок

Мета: ознайомити дітей з українським віночком; продовжувати знайомити з українськими народними іграми; закріплювати навички розрізнення кольорів, квітів; вчити відповідати на запитання вихователя; поповнювати словник дітей. Викликати радість від гри, бажання гратися, разом з дітьми, вихователем; розвивати спостережливість, мислення, мовлення дітей. Виховувати цікавість до народних традицій, морально-патріотичні почуття.

Попередня робота: ознайомлення дітей з основними кольорами, народними хороводними іграми.

Матеріал: український віночок, лялька Наталочка.

Хід заняття

Вихователь:
Туп, туп, там і тут
По доріжці діти йдуть.
Не біжать, не спішать,
Тільки ніжки тупотять
Хто тихесенько іде
Той ніколи не впаде!

В: Подивіться, дітки, хто це нас чекає на килимку? Так це з ляля Наталочка до нас в гості завітала. Давайте нею привітаємось.

(Діти вітаються)

В: - Ой, дітки, а що це в Наталочки на голівці?

- Віночок!

В: - Так, дуже гарний віночок у Наталочки, давайте його розглянемо. Які чудові квіти є у віночка.

(Діти розглядають квіти і з допомогою вихователя називають їх)

В: - Здавна в Україні всі дівчатка носили віночки. Вінок — це своєрідний оберіг, «знахар» душі, в ньому є така сила, що біль знімає і береже волосся. Найпочесніше місце у віночку належало деревію. Ось ці дрібненькі біленькі квіточки здалеку нагадують одну велику квітку. Коли квіти відцвітають вітер, розносить насіння далеко-далеко. Та хоч би де проросла ця рослина, вона завжди цвіте. Тому вплітали її в віночок як символ нескореності. А може, хтось знає, які ще квіти тут є? Так, правильно, це барвінок.

- Хрещатий барвінок,
Зелена земля,
Ця квітка блакитна —
Символ життя.

- Ось ці жовтенькі квіточки — це безсмертник. Він дарує здоров’я роду людському, і ранки він загоює. Безсмертник дає здоров’я людям, з нього відвари роблять, щоб діток напувать.

- Ці квіти скрізь пізнаєш —
Вони ростуть повсюди
І нам допомагають
Всіх хворих лікувать.

В: - Повторіть, як називається ця квітка?

- А це коричневі із жовтогарячим відтінком квіти чорнобривців. Чорнобривці допомагали позбутися болю голови.

- Коло хати в бабусі ростуть
Духмяні гарні малі чорнобривці.
По-своєму квіточки гарно цвітуть,
і радують цвітом навкруг.

В: - А це — тендітна синьоока незабудка: допомагає розвивати зір.

- Ту дівчину синьооку
Завжди стрінеш край потоку.
В неї ніжки вмиті в росах,
В неї небо сяє в косах.

В: - Так, дуже гарні квіти у віночка!

- А, ще, у віночка є стрічечки! Якого кольору стрічечки?

В: - Соня, покажи мені, будь-ласка, синю стрічечку.

- Марина покажи нам білу стрічечку!

- Максимко, покажи зелену стрічечку!

- Артеме, покажи нам червону стрічечку!

- Кожна стрічка на віночку, як і квітка, має своє значення.

Коричнева стрічка — символ матері-Землі (вплітається в центрі); зелена — символ молодості; жовта — це промінь сонця; блакитна — символ неба; жовтогаряча — символ життя; рожева — символ чистоти і добра; червона — символ пам’яті.

Стрічки ув’язували так, щоб вони були довші за косу. Вважалося, що вони оберігають її від злого ока.

- Ось такі віночки сплетені з квітів і стрічок одягали дівчатка на свята та ходили розважатися: танцювати, співати, хороводи водили. Давайте і ми з вами пограємось з віночком.

Рухлива гра «Передай віночок»

Діти стають у коло. Під веселу українську мелодію передають віночок одне одному. Коли музика зупиняється, дитина, у чиїх руках опинився віночок, виходить на середину і танцює з віночком на голові довільні рухи. Коли це хлопчик, то він вибирає собі дівчинку і танцюють удвох. Решта дітей весело плескають у долоні. Гра повторюється 3 рази.

В: - Ну, що дітки, сподобалось вам гратися з віночком? Наталочці теж сподобалось у нас, але їй час додому повертатися. Давайте подякує моїй і скажемо до побачення.

(Діти дякують і прощаються).

Конспект заняття в молодшій групі.


Тема: Які у калинки корисні намистинки

Мета: Продовжувати вчити використовувати в житті лікарські рослини, зважа-ючи на традиції, звичаї, що допомагають зберегти природу; виховувати любов і бережливе ставлення до природи, заса¬ди екологічної культури, пізнавальних інтересів, естетичного і морального ставлення до Батьківщини; сприяти опануванню традицій, звичаїв українського народу; звертати увагу на форму росли¬ни, її розмір, смак, властивості, вживання людиною; розви¬вати художнє мислення і смак; розширювати, поглиблювати і систематизувати знання дітей про народні рослини-обереги, їх зовнішній вигляд, місце зростання, корисні властивості.

Формувати співчуття, позитивне ставлення до ближніх; формування ціннісного ставлення до природи, знання про лікувальні якості природних ресурсів;

Продовжувати вчити дітей нетрадиційного способу малювання пальчи¬ками.

Виховувати естетичний смак.

Попередня робота: ознайомлення дітей із калиною; читання ху¬дожньої літератури про цю рослину, спостереження за кущем калини.

Матеріали: лялька, кошик , грона калини, муляжі фруктів, ягід; тарілка, чашка, блюдце, чайник; платок; кульки, відра; мольберт, аркуш паперу з гілочкою калини, фарба червоного кольору, серветки.

Хід заняття

- Діти, сьогодні у нас не зовсім звичайне заняття, зверніть увагу, як гарно прикрашена кімната, ми будемо говорити про калину.

Червоні кетяги калини
Горять вогнями усіма
Без калини нема України
Без народу Вкраїни нема.

Калина і Україна нероздільні... Калина подобається українська земля, а народ України шанує її за гарну вроду й цілющі властивості.

- А чи знаєте ви, які на смак ягоди калини? (…) Вони кислі і трохи гіркуваті, але дуже корисні. Ягоди лікують багато хвороб: кашель, запальні процеси шлунка і кишечника, допомагають людям у яких хворе серце. Свіжозрізану кору калини кладуть на кровоточиві місця для швидкого загоювання. А ще, діти, з калини готують багато смачних страв: пироги, кисіль, варення.

Діти, ви чуєте, хтось плаче. Та це наша лялька Оленка , ходімо до неї!

(Вихователь торкається чола ляльки). Вона дуже гаряча, у неї температура! Що робити? Як їй допомогти? Так,спочатку необхідно дати їй ліки, які допоможуть зменшити температуру.

Діти подивіться, що знаходиться у мене в кошику, і чим ми лікуватимемо ляльку. Так, це калина, і ми вже знаємо, що вона допомагає від кашлю. Для того щоб вилікувати ляльку, потрібно ці красиві грона розтовкти, залити окропом і напувати отриманим напоєм.(Діти спостерігають, як вихователь готує ліки з калини для ляльки).

Діти я наллю лікувального, корисного напою в якому багато вітамінів в чайник для ляльки Оленки,арешту залишу і ми з вами скуштуємо його теж після заняття, тому що цей напій корисний для всіх, не тільки для хворих.

Поторкайте чайник , який він?(Теплий.)Понюхайте напій,чим він пах-не?(Калиною. Запашний наш лікувальний напій.)

Наш напій готовий і ми зараз допоможемо Оленці. Пий, рідненька, пий, маленька, це тобі допоможе! Обгорнемо ляльку бабусиним платком, адже він є оберегом від усіх негараздів.(Вихователь обгортає ним ляльку, дає по черзі потримати її кожній дитині). Я відчуваю — температура зменшилася. Заколишемо нашу ляльку.

-А мами своїм діточкам співали таку колискову про калину, давайте і ми проспіваємо для Оленки.

Люлі, люлі, спати бо пішла десь мати.
Пішла на долину ламати калину
Калину ламати, дитя напувати.
Щоб росло здорове, мало чорні брови
Ще й рум’яні щічки, ой поспи ще трішки.

Наша лялька заснула. Хай вона відпочине,покладемо її в ліжко.
А я пропоную вам поки Оленка спить намалювати калину.

Загадка-добавлянка:
Кущ красивий розмістився
Влітку ягодами вкрився
Ці чудові намистинки
Називаються… (калинки)

Давайте разом пригадаємо, яка калина?
— Що ви можете розповісти мені про калину?
— Якого кольору листя?
— На що вони схожі за формою?
— Якого кольору ягідки?
— На що схожі за формою?

А тепер беремо наші ескізи, де вже намальовані гілочки калини, занурюємо в баночку з фарбою пальчик, після цього можна залишити ягідку ось тут, на гілочці. Тепер ви спробуйте.(Вихователь допомагає дітям виконати дії, притримуючи та направляючи пальчики дитини у своїй руці).

А нашій ляльці Оленці стало краще, і ми зараз розважимо її.
Поки Оленка роздивиться ваші малюнки ми послухаємо пісню

«Ой, у лузі калина» (діти слухають пісню)

Ой, у лузі калина,
ой, у лузі калина...
Калина-калина,
чубарики-чубчики, калина...

Там дівчина ходила,
там дівчина ходила.
Ходила-ходила,
чубарики-чубчики, ходила

Цвіт калини ламала,
цвіт калини ламала.
ламала-ламала,
чубарики-чубчики, ламала

Та в пучечки в’язала,
та в пучечки в’язала
в’язала - в’язала
чубарики-чубчики, в’язала

Ой, у лузі калина,
ой, у лузі калина.
Калина-калина,
чубарики-чубчики, калина...

Бачиш Оленко, як наші діти гарно прикрасили гілочку калини. Всі добре попрацювали на занятті.

Конспект заняття в молодшій групі.

Тема: У спадщину маленьким українцям святині – символи вільної України

Програмовий зміст: розвивати у дітей вміння розуміти про те,що ми український народ (українці),розмовляємо українською мовою і живемо на Україні; формувати бажання передавати свої знання про Україну шляхом розповідання віршів та пісень а саме Гімну України; навчати дітей викладати прапор України,як символ нашої держави,двома кольорами: блакитним та жовтим, дотримуючись при цьому правильної техніки виконання завдання а саме: блакитна смуга зверху, жовта внизу; виховувати патріотичні почуття,любов до Батьківщини.

Матеріал та обладнання: зображення герба України – Тризуба, блакитно-жовтий прапор, запис державного Гімну, вірші про Україну, національний одяг, прямокутники блакитного та жовтого кольору.

Хід заняття.

Діти,хто знає як називається наша країна? (Україна). Всі люди які живуть в нашій країні вміють розмовляти українською мовою. Ми теж з вами вчимося розмовляти українською мовою. В Україні живуть українці (вихователь показує малюнки людей в українському одязі) вини тут народилися, знають і люблять свою Україну.

Ми з вами теж українці. Давайте діти разом повторимо фразу « Ми українці.»

Дитина (розповідає вірш « Україно, рідний край»)

Україно,рідний край:
Поле,річка,синій гай.
Любо стежкою іти,
Тут живемо я і ти.

Фізкультхвилинка.

(Діти стоять обличчям один до одного і промовляють)
На високій полонині (Піднімають руки вгору)
Ранок зустрічаю, (Розводять руки в боки)
На сопілці – перепілці ( Імітують гру на сопілці)
Співаночку граю.

Молодці сідайте.

- Діти, у кожної країни є свої державні символи. Це герб, прапор та гімн.

Герб – це символ влади. Тризуб нагадує маму, тата й дитину. Вони символізують силу, любов, мудрість.
Гімн – найголовніша пісня України. Вона має назву « Ще не вмерла Україна» .

Діти розглядають прапор України.

Прапор – символ незалежної держави. На прапорі дві смуги – жовта та блакитна. Блакитний – колір чистого мирного неба. Жовтий колір – колір пшениці, сонця, хліба.

Вихователь читає вірш Н. Поклад
Прапор України
Прапор – це державний символ,
Він є в кожної держави,
Це для всіх ознака сили,
Це для всіх ознака слави.
Синьо – жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте – жито,
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знаєм всі ми.

Сьогодні діти ми з вами будемо викладати прапор України. Прапор України нас складається з двох кольорів: блакитного та жовтого. Верхня смуга в нас блакитного кольору,як небо,нижня - жовтого,як пшениця

(діти працюють самостійно).

Гра з хусточками. На столі коробка з жовтими та блакитними хусточками. Вихователь пропонує дітям бути уважними і коли в неї в руках буде жовта, або блакитна хусточка виконувати такі рухи під музику: жовта хусточка – пшениця, поле (присісти, понюхати), блакитна – небо (руки до гори, покружляти).

Підсумок заняття:

Про що ми сьогодні з вами говорили? Так, про Україну.
А якщо ми живемо на Україні, то ми хто? Так, українці.
Які символи України ви запам’ятали? Так, це герб, гімн та прапор.
Якого кольору наш прапор? Так, він жовто-блакитний.
А що означають кольори на прапорі? Так, блакитний – небо, а жовтий – пшениця.

Що сподобалось вам на занятті?

Кiлькiсть переглядiв: 31971

Фотогалерея

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license

Дата останньої зміни 27 Березня 2024

Цей сайт безкоштовний!